Skip to the main content.

Steeds meer klanten hebben behoefte aan het houden van lokale voorraden

Maak het verschil en beheer lokale voorraden nu eenvoudig samen met je afnemers. Ontvang meer digitale orders

 

Download de brochure
Als besteller kan je met onderstaande groothandels een connectie maken 
buva-logo Logo technische-unie elho-logo logo-rubix-main Logo Eriks Logo-memodent_ZW logodelftechniek polvo-logo logo De Bruin Techniek logo-martens BarTrack - logo AGK elektro fabory-logo Logo Corim logo more office_clipped_rev_1

Geef je afnemer inzicht in zijn voorraad en maak het bestellen van aanvullingen kinderspel

Leveringszekerheid en de beschikbaarheid vormen een steeds grotere uitdaging. Waar je voorheen van ‘vandaag besteld, morgen in huis’ kon uitgaan, is dit niet langer het geval. En dat vraagt om verandering. Zo is er steeds meer behoefte aan het houden van lokale voorraad, om op deze manier toch te garanderen dat je niet misgrijpt. Daarmee verschuift de aanpak bij het plaatsen van bestellingen van ‘just-in-time’ naar ‘just-in-case’. 

Tegelijkertijd is het houden van voorraad niet altijd gewenst. En begrijpelijk, want te veel op voorraad hebben is duur. Efficiënt voorraadbeheer is hierin de sleutel van het probleem. Als groothandel bied je je klanten met BarTrack een totaaloplossing die het verschil kan maken. Zo werk je middels het platform samen met klanten, terwijl zij inzicht houden in de voorraad en eenvoudig bestellingen plaatsen. 

Al ruim 25 groothandels hebben de voordelen en het gemak van BarTrack gezien en zich bij ons bestelplatform aangesloten. Samen goed voor ruim 2 miljoen artikelen.

0

Producten

0

Aangesloten groothandels

~0

Bestelregels per maand

VoorraadManager: beheer de  lokale voorraden samen met je klant

De VoorraadManager van BarTrack biedt een complete oplossing om de lokale voorraad van de klant in te richten en te beheren. Uniek is dat de klant direct kan meekijken maar ook zelf aanpassingen kan doen.

Met als resultaat een optimale voorraad die tot lagere kosten en meer efficiency leidt.

knop - BarTrack HuB

 

Voorraadlocaties bekijken - GH - Gif

Laat ons helpen bij het inrichten en beheren van de klant voorraad

BarTrack biedt uitgebreide diensten op het gebied van Vendor Managed Inventory (VMI). In opdracht van de groothandel richten wij het magazijn van de klant opnieuw in, voorzien alle artikelen van een barcode en nemen desgewenst zelfs het bestellen van artikelen over.

Met onze VoorraadManager beschikt de groothandel dan over een complete tool om de lokale voorraad te beheren en het bestelproces van de klant te stroomlijnen. Met als gevolg lagere kosten voor zowel de klant als de groothandel.

VMI BarTrack - helpen met plakken

 

Bestellen was nog nooit zo eenvoudig

Bestellen is echt zo eenvoudig als de barcode scannen, controleren en verzenden. Scan, klik, klaar! Maakt de klant geen gebruik van barcodes dan is er BarTrack online: gewoon bestellen vanachter je bureau.

Alle bestellingen komen zo digitaal bij de groothandel binnen. Snel en foutloos. Met een verlaging van de verwerkingskosten als prettig gevolg.

 

 

Ontvang meer digitale bestellingen

Met BarTrack komen alle bestellingen digitaal binnen. Bestellingen per telefoon of mail zijn gewoon verleden tijd.

Wist je dat 80% van de kosten van verwerking worden veroorzaakt door 20% van de bestellingen? Digitale bestellingen worden snel en zonder fouten afgehandeld en dat leidt tot tevreden klanten.

hub.bartrack - stats_groei
 

Download e-book

Wil de groothandel ook in de toekomst floreren dan is dringend verandering nodig. Een andere plek in de waardeketen, digitalisering en meer innovatie.

We spraken hierover met onze klanten Technische Unie, Buva en elho. Download het e--book direct en lees hoe deze experts de noodzakelijke verandering in hun organisaties doorvoeren.

 

Adviseer op basis van realtime resultaten

Hoe belangrijk data is om je bedrijf efficiënter te maken, hoeven wij hier niet meer uit te leggen.

Daarom biedt BarTrack uitgebreide statistieken. Welke artikelen worden door klanten besteld. Hoeveel, op welke dagen? En, misschien nog belangrijker: welke artikelen worden niet besteld en kunnen uit het assortiment gehaald worden.

Relevante informatie die de groothandel en haar klanten helpen om efficiënter te werken.

BarTrack voorraad - statstieken

VoorraadManager

Voorraadbeheer eenvoudig gemaakt

Beheer voorraad

Beheer van voorraadartikelen

Het beheren van voorraadartikelen begint met het  toevoegen van artikelen. Dit kan handmatig of per import. Voeg vervolgens artikelinformatie en een afbeelding toe. En stel tenslotte de bestelhoeveelheid in (inclusief minimale- en maximale voorraad)

hub.bartrack - barcodes printen

Bestelstickers printen

Met BarTrack kan de klant zelf barcode- en QR-stickers printen. Op meerdere formaten en naar keuze met een zebra-printer, dymo labelprinter of naar pdf.

De groothandel kan deze bestelstickers ook als service namens de klant printen en ze mailen of versturen.

App - bestellen namens

Bestellen namens de klant

Veel groothandels werken met een buitendienst die bij klantbezoek ook orders noteert. Bestellingen opnemen namens een klant is nu ook via de BarTrack App mogelijk. De functie kan per klant worden ingesteld.

hub.bartrack - stats_groei

Advies op basis van gebruik

Met VoorraadManager heeft zowel de groothandel als de klant inzicht in de lokale voorraad. Welke artikelen worden in een bepaalde periode besteld? Of juist niet besteld?

Altijd een optimale voorraad en daardoor een efficiënt bestelproces.

VMI BarTrack - helpen met plakken

VMI Services

We bieden uitgebreide diensten op het gebied van Vendor Managed Inventory (VMI). Zo richten we op lokatie het magazijn opnieuw in en voorzien alle artikelen van barcodes. Desgewenst nemen we de (wekelijkse)  bestellingen op en ruimen de bestelde artikelen in.

Download

Download gratis app of BarTrack online

Download hier de gratis BarTrack app om te scannen of BarTrack for desktop voor bestellen op je pc.

In onze Support Portal vindt je allerlei templates die je verder op weg helpen. Onder andere om je artikel-informatie te importeren of te beheren. 

 

BarTrack App: bestellen namens de klant

De buitendienst of het salesteam kan nu heel eenvoudig bestellingen opnemen namens de klant. Gewoon met de app: inloggen als klant, bestellingen opnemen en verzenden. Klaar.

De bestelling wordt vervolgens direct naar de groothandel verzonden en de klant ontvangt een kopie.

App - bestellen namens
 

Print bestelstickers voor je klant met 1 muisklik

Het printen van barcode- en QR stickers is vaak een heel gedoe. Niet met BarTrack. Selecteer de artikelen waar een bestelsticker voor nodig is en kies het formaat. Dat is alles. Bestelstickers kunnen desgewenst ook per mail naar de klant worden verzonden. 

HuB - print barcodes met Dymo
 

Download Checklist

De checklist geeft je een overzicht van alle stapjes voor een groothandel die nodig zijn om producten via BarTrack bestelbaar te maken en voorraadlocaties voor klanten in te richten.

 

Aan de slag in 4 eenvoudige stappen

Eenvoud en gemak voeren wij ook door in de manier waarop je met BarTrack aan de slag kunt. Je doorloopt slechts 4 duidelijk omschreven stappen en daarna is BarTrack klaar voor gebruik. 

Lees meer 

 

4 stappen
 

"In de praktijk is het nadeel van een B2B webshop dat je internet moet hebben. Bij BarTrack is dat gelukkig ook niet nodig"

Anne van Maanen, improvement Manager Elho